Holstebro
Ballet
akademi

Dans i fritiden

Holstebro Balletakademi er Balletskolens fritidstilbud. Børn og unge kommer fra hele oplandet nogle gange i ugen for at modtage undervisning i BALLET, MODERNE og STANDARD-LATIN. Der er plads til alle uanset, hvor meget eller lidt man har danset.

Allerede som 4- årig kan man starte som ÆLLING, og vi optager elever helt op til 16 år.

Undervisningen foregår i Balletskolens lokaler – både i kælderen og på første sal.

Årets gang på Balletakademiet

Undervisningen begynder i august, og i løbet af året deltager eleverne i forskellige arrangementer:

Jysk Balletskoledag (afholdes hvert andet år – blandt andet i november 2023), juleafslutning, Store Balletskoledag på Det Kongelige Teater i København (dette år 3. marts), Dansens Dag 29. april og ved andre lejligheder.