Balletskolens
Friskole

Har du lyst til at gå på Balletskolen?

Optagelse til skoleåret 2024-25

0.-9. klasse, danselinje eller kunstlinje

Hvis du går i 0.-9. klasse og gerne vil være elev på enten Danselinjen eller Kunstlinjen er der optagelsesbesøg onsdag den 17. april kl. 16.00. Her møder du en danselærer og en kunstlærer, som vil lave en lille workshop sammen med dig.

Og så skal du på besøg på skolen fra onsdag den 24. april til fredag den 26. april, hvor du følger almindelige skoledage i den klasse og på det hold, der passer til dig.

Derefter aftaler du og dine forældre med skolen, om du skal starte på Balletskolen næste skoleår.

2.-5. klasse, ballet

Hvis du går i 2.-5. klasse og gerne vil optages på Det Kongelige Teaters Balletlinje, er der optagelsesbesøg tirsdag den 16. april kl. 16.00, hvor du vil møde Theresa, der er balletlærer og vil lave lidt sjov ballettræning med dig. Arvid, der er fysioterapeut, vil kigge på dine fødder, hofte og ryg.

Du skal på besøg på skolen fra onsdag den 24. april til fredag den 26. april, hvor du følger almindelige skoledage i den klasse og på det hold, der passer til dig og efter nogle kursusdage med ballet, er den endelig optagelse mandag den 6. maj.

10. klasse

Hvis du skal i 10. klasse og gerne vil opleve en anderledes og kreativ skoledag kunne Balletskolen være en mulighed for dig!

Kontakt skolen

Start midt på skoleåret

Er du interesseret i at starte midt i et skoleår, skal du kontakte skolens kontor på nr. 9742 8411

Vi har altid en praktikperiode på ca. 14 dage, der giver både dig som elev, dine forældre og os som skole mulighed for at afprøve om Balletskolen er det rette tilbud.

Herefter tages fælles stilling til, om du skal indskrives efterfølgende på skolen, samt hvilken af de 3 linjer der er aktuel at følge.

Kontakt skolen