SFO

BADUTTEN - Balletskolens SFO

Vores SFO, Badutten, holder til i dejlige lyse lokaler i en nyistandsat kælderafdeling. Her har vi garderobepladser, stort legerum med flere hygge- og legekroge, puderum, dukkekrog, musiklokale til dans og udklædning, billedkunstlokale, dansesal til dans, leg, boldspil og tumlen samt udgang til Mo2rikkens legeplads, som vi benytter os af.

Legen, det sociale samvær og etablering af venskaber børnene imellem prioriteres meget højt. I Badutten leger børnene på tværs af aldre og skoleklasser, hvilket, vi kan se, styrker deres personlige og sociale kompetencer. De har mulighed for at fordybe sig i legen i fred og ro, de tager sig af hinanden, og de lærer af hinanden.

Baduttens fornemste opgave er at give børnene en hyggelig og tryg afslutning på skoledagen.

DAGLIGDAGEN

Vi starter oftest med eftermiddagsmad, hvor vi forsøger at skabe en god stemning og en rolig stund, så alle børn får deres mad og drikke. Så gives der informationer, og vi snakker om; hvad vi skal i dag, og børnene kan fortælle, hvad de har lyst til.

Nogle dage er vi ude at lege i nærmiljøet, andre dage finder vi på at lave brætspilledag, Badut bio, besøge dyrene ved Måbjerg Kirke, Museet, Spejderhytten eller Biblioteket, og af og til laver vi også mad eller bager i køkkenet.

I samarbejde med børnene skaber vi en masse forskellige arrangementer som Wellness-dage, Bytte Legetøjsdage, Halloweenfest, Julefest og Fastelavnsfest.

Vi har en Facebookside, som hedder ”Badutten SFO Balletskolen Holstebro”, hvor I kan følge med i, hvad vi laver og se lidt billeder. I er alle velkommen til at følge os.