Børnehaven
Mo2rikken

En anderledes børnehave

Mo2rikken er et spændende dagtilbud til 3-6 årige børn i enestående rammer lige midt i byen.

I helt enestående fysiske rammer, bestående af 200 kvm med opholdsrum, tumlerum og atelier samt adgang til Balletskolens fantastiske dansestudier, tilbydes de 30 børn en hverdag med fokus på motoriske og kreative udfoldelse.

Pædagogikken og den grundlæggende stemning for børnelivet i Mo2rikken bygger på tryghed, varme, nærvær og anerkendelse. Mo2rikken er inspireret af Reggio Emilia filosofien fra Norditalien; også kaldet den lyttende pædagogik. Her tror man på at børn er født med 100 sprog, som vi skal hjælpe med at bevare, styrke og inspirere bl.a. ved at lytte til børnene, deres interesser osv.
I Mo2rikken skal børnene have mulighed for at opleve gennem sanserne og udtrykke sig gennem kreativitet og æstetik. De rammer, vi giver børnene, og de aktiviteter, vi præsenterer dem for, skal være med til at åbne deres sanser og styrke dem som hele mennesker.

Vi glæder os meget til at byde forældre og jeres børn velkomne i Mo2rikken!

De bedste hilsner

Louise - pædagog