Balletskolen
Kunstlinjen

Kunst er mange ting

Kunstlinjen er for elever, der er interesserede i at arbejde med billedkunst, formgivning, film, foto og visuel design. Vi udvikler færdigheder indenfor kreativ udfoldelse herunder lysten til at lege, eksperimentere og udfordre egne evner. Kunstlinjen er for de nysgerrige.

Linjen giver mulighed for at møde mange forskellige udtryksformer og stilarter. Hver dag kan eleverne dyrke deres glæde ved at udtrykke sig kreativt i fællesskab med andre børn og unge og med engagerede lærere. Undervisningen foregår både i skolens kunstlokale og uden for skolen. Vi opsøger andre kunstnere for at få inspiration og besøger også museer og deltager i forskellige kunstevents. Gennem skolens internationale projekt Erasmus+ åbnes der også for de ældste elever mulighed for inspirationsrejser til udlandet Året slutter af med vores store forårsudstilling, som præsenterer årets værker i professionelle omgivelser.

Elevernes værker udstilles løbende på skolen og på andre lokaliteter i Holstebro.

Skoleåret afsluttes med en udstilling på Holstebro Kunstmuseum i perioden 10.-14. juni

Undervisere på kunstlinjen

Balletskolen i Holstebros kunstlinje. Amanda Appel